Запослени учитељи у боравку у школској 2024/25. години су Сања Исаиловић, Драгица Станимировић, Јована Стојановић и Горан Стефановић.
Ученици су подељени у две групе, свака група има свог учитеља, односно професора разредне наставе, који је задужен за бригу о деци и њиховој безбедности у периоду од 7 до 17.30 часова, када по њих долазе родитељи.
Боравак функционише по унапред усвојеном Плану и програму за сваку школску годину и са унапред формулисаним правилима понашања како би се на што квалитетнији и продуктивнији начин искористило време које ученици проводе у боравку, План и програм рада прецизно су дефинисани за сваки месец тако да прате школско градиво и пружају ученицима могућност да пропуштено градиво у боравку надокнаде и затраже помоћ наставника за све недоумице и нејасноће.
Домаћи задаци се завршавају у боравку и дају се на преглед учитељу који је задужен за ту групу. Организују се и говорне вежбе с циљем богаћења речника ученика, подстиче се самопоуздање кроз слободно изражавање, као и изражавање по плану причања, што је предуслов за правилно и смислено писмено изражавање ученика. Кроз задатаке у којима ученици смишљају приче на основу датих слика подстиче се маштовитост ученика, као и опажање детаља.
Ученицима се кроз планиране активности у току слободног времена пружа могућност да стекну нова знања и вештине кроз различите радионице - литерарне, драмске и уметничке као и да кроз спортске садржаје уживају у спорту и јачају свој такмичарски дух.
Пре подне | После подне | ||
---|---|---|---|
7.00-8.00 | Пријем ученика у продужени боравак | 11.30-12.30 | Слободно време |
8.00-9.00 | Слободнo време и доручак | 12.30-13.00 | Ручак |
9.00-10.30 | Самостални рад ученика (израда домаћег задатка) | 13.00-14.00 | Слободно време |
10.30-11.30 | Слободне активности | 14.00-15.30 | Самостални рад ученика (израда домаћег задатка) |
11.30-12.30 | Слободно време | 15.30-17.00 | Слободне активности |
12.30-13.00 | Ручак | 17.00-17.30 | Одлазак ученика из продуженог боравка (слободно време) |
13.00-13.30 | Слободно време | ||
13.30 | Одлазак ученика на наставу |
Слободно време (проистекло из дечије потребе за покретом и рекреацијом) намењено активној игри за развијање и координацију моторичких покрета, фине моторике руке, развоју социјалних компетенција, емоционалне интелигенције и асертивне комуникације. Ученици кроз игру и различите задатке уче о пожељним и непожељним облицима понашања, као и правима и обавезама. Развијају моторику тела и усавршавају покрете. Ученицима је обезбеђен велики број друштвених игара које, поред забаве, имају и едукативну функцију.
Самостални рад ученика је намењен учењу, проширивању знања као и изради домаћих задатака уз едукативну подршку учитеља у боравку. Такође, боравак омогућава и индивидуалан рад за ученике са потешкоћама у савлађивању наставног градива кроз посебне задатке када је потребно и вежбу уз помоћ наставника. Ученицима који брже напредују омогућавамо да се, у складу са својим интересовањима и потенцијалима, развијају кроз задатке у зони наредног развоја (између осталог, користимо логичке задатке, мозгалице, као и задатке са такмичења „Мислиша“, интересантне новинске чланке...).
Слободне активности имају за циљ да, кроз различите креативно-уметничке, психолошке и едукативне радионице, мотивишу ученике и помогну им да открију своја интересовања. Креативно-уметничке радионице обухватају низ активности из сфере ликовне, драмске и музичке уметности. Ученицима је пружен увид и прилика да се, кроз креативни изражај, упознају са различитим техникама, правцима, и врстама уметности.
У складу са новим буђењем природе у априлу, ученици у боравку су учили песму „Пролеће“ Воје Царића. У овом процесу, служили су се НТЦ техником учења, која подразумева учење путем асоцијација. На овај начин, ученици цртањем слика и симбола развијају асоцијативно мишљење, као и боље и трајније памћење.
Како изгледа учење на поменути начин, можете да видите на нашем Инстаграм и Тик ток профилу.
In line with the new awakening of nature in April, students in daycare learned the poem "Spring" by Voja Čarić. In this process, they utilized the NTC learning technique, which involves learning through associations. In this way, students develop associative thinking by drawing pictures and symbols, as well as better and more enduring memory.
You can see what learning looks like in this way on our Instagram and TikTok profiles.
Само је једно годишње доба које прилази суптилно, нежно, лепршаво као балерина. Инспирисани овим асоцијацијама, ученици боравка су управо једном таквом балерином украсили врата у својој учионици. Посебну пажњу су посветили хаљини, која управо осликава априлско пролеће.
There is only one season that approaches subtly, gently, delicately like a ballerina. Inspired by these associations, the students of the residence have just decorated the door in their classroom with such a ballerina. They paid special attention to the dress, which depicts the beauty of April spring.
Физичка активност је изузетно битна за правилан телесни развој и држање, а посебно је важна у дечијем узрасту. Због тога, када не можемо напољу, а ми у боравку правимо своје „Игре без граница“ у виду различитих полигона. Осим загарантоване забаве, ученици кроз ове игре развијају координацију, моторику, прецизност, брзину, истрајност, такмичарски и тимски дух.
Део атмосфере можете да видите и на нашем Инстаграм и Тик ток профилу:
Physical activity is extremely important for proper physical development and posture, especially in children. Therefore, when we can't go outside, we create our own "Games Without Borders" in the daycare in the form of various obstacle courses. In addition to guaranteed fun, students develop coordination, motor skills, precision, speed, endurance, competitive spirit, and teamwork through these games.
You can see part of the atmosphere on our Instagram and TikTok profiles.
Ученици продуженог боравка воле да испробавају различите игре у учионици. Неке развијају пажњу, стрпљење, неке координацију и синхронизацију покрета, неке прецизност, брзе рефлексе и тимски дух, а неке само призивају срећу. Коју год игру да играју, неминовно у њој уживају.
Снимак можете видети овде.
Students in extended stay programs enjoy trying out various games in the classrooms. Some games enhance attention, patience, coordination, and synchronization of movements. Others focus on precision, quick reflexes, team spirit, and some simply rely on luck. Regardless of the game they play, they inevitably find joy in it.
You can see video here.
Како је почетак новог полугодишта протекао у знаку припрема за прославу школске славе – Светог Саве, ученици боравка су учествовали у квизу „Колико знамо о Светом Сави“. Одговарањем на питања, ученици су показали колико су научили о првом српском архиепископу. Такмичарски дух је био све време присутан, а резултат неизвестан до самог краја. Коначан исход је одлучило бонус питање.
As the beginning of the new semester unfolded in preparation for the celebration of the school's patron saint – Saint Sava, the students of the boarding school participated in a quiz titled 'How Much Do We Know About Saint Sava.' By answering questions, the students demonstrated how much they had learned about the first Serbian archbishop. Competitive spirit was present throughout, and the outcome remained uncertain until the very end. The final result was determined by a bonus question.
У духу предстојећих новогодишњих празника, ученици боравка су већ кренули да декоришу учионицу у том маниру и тиме уносе дах празничне атмосфере.
https://vm.tiktok.com/ZM6h8L7sU/
Сва деца воле такмичарске игре, па је тако квиз увек једна од најзанимљивијих видова забаве. Осим разоноде, кроз квиз увек може нешто и да се научи, па тако ученици боравка ближе упознају историју и географију своје земље.
Нема детета, ни одрасле особе, која не воли Малог принца. Оно што је код њега посебно је што га свако доживљава и разуме на свој начин, али у свима нама буди топла осећања, усмерава на праве, ванвременске вредности и подсећа нас да најбоље видимо када гледамо срцем.
There is no child or grown-up who doesn't love The Little Prince. What's special about him is that everyone experiences and understands him in their own way, yet he evokes warm feelings in all of us, guiding us towards true, timeless values and reminding us that we see best when we look with our hearts.
Када вредно заврше своје домаће задатке, ученици продуженог боравка своје слободно време користе, наравно, за игру и разоноду. Овај пут су кроз игру са пинг понг лоптицом јачали координацију руку и развијали такмичарски дух.
Како ових дана, ишчекујући летњи распуст, ученици боравка имају обиље слободног времена, игра је императив за испуњење дана. Једни више воле логичке игре, други стратешке, трећи игре за развој координације, комбинаторике... Ипак, једна игра је све посебно фасцинирала, игра која подстиче на рад „мале сиве ћелије“, развија памћење, рефлексе, као и тимски и такмичарски дух. Можемо рећи да је игра „Меморије“ једна од омиљених нашим ученицима боравка.
Учећи о годишњим добима, ученици боравка су у раду са својим учитељицама природно дошли и до теме календара. Своје креативне и ликовне вештине су искористили да направе календар на коме су затим примењивали стечена знања о годишњим добима тако што су на основу датума свог рођења одређивали на календару у ком годошњем добу су рођени.
Ученици боравка су у мају учили о томе шта је то оригами, где је настао, као и шта све може да се направи оригами техником. И сами су се опробали у овој вештини прављења облика од папира и направили су кошаркашке кошеве. Током израде, ученици су развијали и увежбавали прецизност, фину моторику, стрпљење и доследност. Као и увек, на крају се сваки труд исплатио.
Снимак радионице можете да видите на линку.
Ученици боравка су 24. 5. 2023. угостили групу предшколаца и њихову васпитачицу Невенку Рокнић из вртића „Дечији луг“. Ученици боравка су својим другарима, заједно са учитељицом Иваном Живановић, показали како се игра народно коло „Дуње ранке“. Будући прваци су показали велики таленат за игру, као и музикалност, и лако савладали нову кореографију, а потом су својим старијим другарима одиграли верзију кола коју су спремили са својом васпитачицом.
Наши домаћини су се потрудили да се гости осећају пријатно, док будући прваци нису скривали позитивне утиске и изразили су жељу за поновним дружењем.
Ученици продуженог боравка су током маја кроз различите активности утврдили, повезали и проширили досадашња знања о годишњим добима. Најпре су гледали цртани филм „Легенда о 12 месеци“, након ког су кроз вођени разговор повезивали своја знања о годишњим добима. Следила је писана вежба, у којој су ученици писали о свом омиљеном годишњем добу. На крају кроз ликовну радионицу правили су пано „Годишња доба“.
Овим активностима, ученици су развијали моћ опажања, развијали су систем знања, говорну / писану културу, међусобно уважавање, као и сарадњу. Кроз поменуте активности, ученике су водиле учитељице: Биљана Мијаиловић, Ана Јездић, Ивана Живановић и Јелена Ђорђевић.
Ученици боравка су 18. 5. 2023. на крилима маште путовали на своје срећно место. Вођени учитељицом Аном Јездић, жмурећи, замишљали су своје срећно место које су потом цртали и излагали пред својим другарима.
Кроз ову радионицу ученици су развијали емоционалну компетенцију која је предуслов за успешне односе са другима. Такође, слушајући једни друге, уочавају различита гледишта и доживљаје чиме развијају способност посматрања појава из различитих углова, развијају разумевање и емпатију једних према другима.
Ученици боравка су се 3.4.2023. играли изводећи огледе са својим учитељицама Аном Јездић и Биљаном Мијаиловић. Кроз један оглед могли су да уоче да уље и вода не могу да се помешају јер немају исту густину. Кроз други оглед су приметили да се неке материје растварају у води, док су кроз трећи имали прилику да открију које ефекте могу да добију у ликовном раду користећи воду.
Помоћу огледа ученици на очигледним примерима уочавају узрочно-последичне везе и законитости између одређених појава, развијају логичко мишљење, распирују машту, а и забављају се.
Сви макар некад у животу маштамо да будемо глумци; неко на малим екранима, неко на „даскама које живот значе“. Ученици боравка су 25.4.2023. заједно са учитељицом Иваном Живановић део учионице претворили управо у те „даске“, замислили да су под будним очима рефлектора и наизменично изводили једни другима драмски текст „Тужибаба“ нашег познатог писца Душка Радовића. Неки су показали да су рођени за сцену, неки су осетили благу трему пред наступ, али сви су се слатко исмејали и забавили.
Поводом обележавања Дана планете Земље, а у циљу развијења и јачања еколошке свести код деце, као и свести о одговорном поступању према својој околини, ученици боравка су 24.4.2023, пратећи презентацију, разговарали са учитељицом Биљаном Мијаиловић на тему актуелних проблема који угрожавају живот на Земљи, шта је узрок томе, да ли би и како могло нешто да се учини у циљу смањења даљег загађења, шта би они већ сада могли да учине по том питању. Кроз кратке игре су повезивали своја свакодневна искуства и рутине са екологијом и поредили савесно и несавесно поступање према својој околини. На тај начин су увидели да већ поступају еколошки, само тога нису били свесни. Ова спознаја им је заголицала машту и навела на размишљање о даљем, свеснијем и још одговорнијем понашању.
Ових дана ученике продуженог боравка занима зима. Како напољу још увек никако да се забели, дошли су на идеју да направе импровизованог Снешка у учионици. Том приликом мало су рециклирали, мало вежбали моторику, прецизност, стрпљење, сарадњу, а надасве су маштали.
Када заврше задатке, ученици боравка уживају у слободном времену. Некада то време користе за опуштање, некада за игре у дворишту, некада за читање, цртање, маштање... Овај пут „коцка“ је пала на старе друштвене игре, одличне за вежбање изговора, памћење, развијање рефлекса и јачање тимског духа. Наравно, смех је главни пратилац сваке активности.
Свако живо биће се у јесен припрема за зиму. Биљке повлаче у корен хранљиве материје, животиње сакупљају залихе у својим јазбинама а боравак, боравак се држи традиције. Док су се полазници боравка упознавали са некадашњим облицима чувања хране, научили су нешто ново о животу некада, када није било електричне енергије и фрижидера, као и процесу узгајања воћа и поврћа и њиховом путу до наших трпеза. Током припреме „зимнице“, развијали су тимски дух и сарадњу, фину моторику, естетске, ликовне и креативне компетенције, а читаву атмосферу су зачинили и песмама о јесењим плодовима.
У оквиру Дечије недеље, ученици продуженог боравка су решили да искористе последње сунчане дане и улепшају школско двориште својим цртежима. Пустили су машти на вољу и као прави сликари уживали у процесу осликавања терена.
Продужени боравак почиње рад са децом 5.9.2022. године.
Могу се уписати ученици првог и другог разреда од 1.9.2022. до 9.9.2022. године уз достављање потврда од запослењу оба родитеља и попуњавањем уписница које могу преузети од учитеља у боравку.
Боравак ради од 7 часова до 17.30 часова.
Ради се по наставном плану и програму који обухвата наставне садржаје, слободне активности и слободно време.
Да би ученик боравио у боравку потребно је да има: патофне или чисте патике, перницу.
У боравку је организован ручак (кувани оброк). Плаћа се унапред за текући месец. Ученици који се не пријаве за ручак, оброк доносе од куће.
Родитељи се свакодневно приликом узимања ученика из боравка обавештавају о постигнућима и владању ученика.
Сарадња са учитељима из наставе је свакодневна и истима се указују проблеми уколико наступе у самом боравку, како би се одмах решили.
Све остале текуће информације добићете на почетку школске године од учитеља.
Чим се приближио крај школске године, ученици су помоћу своје маште већ отпутовали на море и тамо правили сладоледе којима би се расхлађивали, дизајнирали папуче и сандале које би носили на плажу, замишљали рибице са којима би пливали у мору... Неки су чак пожелели да, као Влада и Гиле, или пак чувени Пустолов, оду у Африку. У прилогу можете да видите како све то изгледа у њиховој реализацији...
У недељи 9–16. маја 2022. активности смо посветили предстојећем Дану школе. Кроз читање текстова, гледање презентација и фотографија, ученици су се упознали са животом и делом Десанке Максимовић. Своју креативне вештине и моторичке способности показали су осмишљавањем и прављењем шешира за нашу Десанку. Резултати заједничког рада красе улаз у школу, а слике можете погледати у прилогу.
Полазници нашег боравка били су подршка пројектној настави из енглеског језика на тему „Halloween“, па су и са ученицима првог разреда изводили вежбе моторике, перцепције и координацију покрета, преплићући вуницу кроз бундевице. Сецкали су, лепили, бојили, а у завршници пребројавали и бојили своја дела.
Ове активности организовале су учитељице Ана Јездић и Ивана Живановић.